• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Podmorski tunel kolejowy połączy kraje nordyckie z Europą Środkową

Projektowany podmorski tunel kolejowy między stolicą Finlandii, Helsinkami i stolicą Estonii, Tallinem, przez Zatokę Fińską i pod Morzem Bałtyckim, może nie tylko stworzyć obszar metropolitalny między dwoma miastami, ale także zaoferować ważne połączenie między krajami nordyckimi a Europą Środkową.

10.01.2023, 09:02
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Tunel pomiędzy Danią a Niemcami. Crist stworzy jednostkę do budowy najdłuższego tunelu zatapianego na świecie [WIDEO, ZDJĘCIA]

Stocznia Crist z Gdyni będzie miała udział w budowie najdłuższego tunelu zatapianego na świecie. Mowa o 18-kilometrowym podmorskim tunelu pomiędzy Danią a Niemcami. Projekt przewiduje powstanie autostrady i linii kolejowej.

16.09.2021, 22:59
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Federalny Trybunał Administracyjny zezwolił na budowę podmorskiego tunelu między Niemcami a Danią

Niemiecki Federalny Trybunał Administracyjny z siedzibą w Lipsku odrzucił dzisiaj wszystkie sześć pozostających do rozpatrzenia pozwów z żądaniem anulowania zgody na budowę tunelu drogowo-kolejowego pod cieśniną Fehmarn - między bałtycką niemiecką wyspą o tej nazwie i duńską wyspą Lolland.

03.11.2020, 21:54
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dwa obroty na minutę - o maszynie, która wydrąży tunel pod Świną

Tunnel Boring Machine (TBM), która wiosną 2021 roku ma rozpocząć drążenie tunelu łączącego części Świnoujścia położone na wyspach Wolin i Uznam, ma największą tarczę spośród wszystkich, jakie kiedykolwiek pracowały w Polsce. Jej średnica wynosi 13,46 m - to mniej więcej wysokość pięciopiętrowego budynku. Ważyć będzie około 2740 ton. „Z czym to porównać? Najłatwiej z wagonami kolejowymi. Jeden - pasażerski - waży ok. 20 ton.

29.07.2020, 10:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Finlandia: Wybrano wariant budowy kolei arktycznej

Ministerstwo transportu i komunikacji Finlandii poinformowało w piątek, że jedynym rozpatrywanym nadal wariantem trasy planowanej kolei arktycznej będzie połączenie fińskiego miasta Rovaniemi z norweskim portem Kirkenes nad Morzem Barentsa.

10.03.2018, 00:39
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.